Punakone.net

Tampereen Punakoneen keskustelufoorumi
Tänään on 28 Maalis 2024, 14:09

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hifistejä keskuudessamme?
ViestiLähetetty: 01 Elo 2004, 21:28 
Poissa
stefu
stefu
Avatar

Liittynyt: 06 Tammi 2004, 15:15
Viestit: 3218
Paikkakunta: Siivikkala, Yvi
Onko meidän joukoissa yhtään "hifistiä" tai muuten vaan alan kanssa touhuavaa, kun tarvitsisin suosituksia. Hankin tuossa H/K AVR-230 vahvarin ja olen lueskellut itseni sairaaksi dvdplazan foorumeilla. Onko kellään ylettömän mahtavia kokemuksia joko vahvarista (plussaa tahi miinusta) tai sitten hyvistä, sille sopivista kaiuttimista? Toki, kajarithan on makuasia ja ne on työn alla, mutta pieni vinkki mitä kannattaa mennä kuulostelemaan (hinnaston alaosasta, ei tässä sentään rahassa uida) niin olen kiitollinen ehdotuksista. Tähän mennessä kiinnostus on herännyt Tannoy Fusion 1&2, Dali Concept 1&2 ja jotkut Choruksen ja ORn mallit. käyttöhän olisi 65-35 musiikkipainoitteista ja osin jo tämän vuoksi tarkoitus olisi enstennä hankkia pelkkä etulinja. Ja osin myös siis sen vuoksi että taakse voi hätätilanteessa survoa tuosta vanhasta stereosarjasta yli jäävät kolmitiehäkäpöntöt... ;)

Anyone?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04 Elo 2004, 16:41 
Poissa
Legenda
Avatar

Liittynyt: 06 Tammi 2004, 14:44
Viestit: 201
Paikkakunta: Pyynikki
Kajarien osto on aina jonkin kokoinen homma sillä eihän sitä viitti millään virheitä ruveta tekemään. Eiköhän tärkein asia kuitenkin ole tuo musiikki maku tai ainakin näin on omalla kohdallani.

Itse kuuntelen konemusiikkia, joten kajarieni valinta on varmasti hyvinkin erilainen kuin esimerkiksi klassista musiikkia kuuntelevalla henkilöllä.

Hyviä peruskaiuittimia tekee esimerkiksi Infinity. Myös kotimaiset Amphionin-kaiuttimet ovat tutustumisen arvoisia tekeleitä. Itse omistan Infinityltä Reference 21i-parin ja ne sopivat käyttööni oikein mainiosti. Meitsillä on myöskin Cerwin Vegan E-310 lattiakaiuttimet, jotka sitten hoitavatkin biletyksen kotio oikein mainiosti. Testaamalla sen silti parhaiten huomaa mikä makuun sopii.

Kannattaa ottaa mukaan muutama oma suosikki-CD, kun lähtee kaiuttimien hankinta/testaus/tutkimus matkalle. Tällöin on helppoa testata toistavatko kauittimet popin niinkuin sen on itse ajatellut. Eli tuleeko musiikki kaiuttimista juuri sellaisena kuin sen itse haluaa kuullostavan. Turhaa se on ostaa 2000€ kaiuttimet, jos itse on ihan tulessa 500€ maksavien kauittimien saundiin.

_________________
To survive the war, you must be somewhere else


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04 Elo 2004, 16:51 
Poissa
stefu
stefu
Avatar

Liittynyt: 06 Tammi 2004, 15:15
Viestit: 3218
Paikkakunta: Siivikkala, Yvi
koneosastoa se omakin osin on mutta mahtuupa sinne sitten aina iskelmää myöten tällaisia kieroutumia... Täytyy suksia kuulolle jonnekin purkkimyymälään, kun jotkut kuitenkin pitäis ostaa. Hifistudion setähän oli heti, että chorus 662 sulle tästä nyt heti. Ihmekö tuo sinänsä, kun ne niitä edustaa... Yks vaihtoehtohan ois tietty pistää kotistudion aktiivimonitorit väliaikaisesti viihdeäänentoiston puolelle, mutta ei se kyllä hyväntuntuinen vaihtoehto ole, varsinkaan kun Behringerit ei ole mitkään kukkaset kirjahyllyssä. Eikä ihan kevyetkään... Ja milläs sitä sitten omia räpellyksiään monitoroi? :idea:

Infinityn malleja ovat muutkin kehuneet. Pitää varmaan kuulostella nekin.
Voi elämä kun on vänkää!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com